A Nestlé Hungária a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) támogatásával 13 éve indította el a kiegyensúlyozott életmódot és tudatos táplálkozást oktató NUTRIKID® programot, hogy ezzel aktív részt vállaljon a gyermekek egészséges táplálkozási szokásainak kialakításában. 2003 óta több mint 430.000 általános iskolás diák vett rész a programban.

2014-ben a 4 és 10 év közötti magyar gyerekek körében készített reprezentatív kutatás megmutatta, hogy táplálkozási szokásaik helytelenek: kevés rostot, folyadékot és zöldséget illetve gyümölcsöt fogyasztanak, valamint minden 4. iskolás túlsúlyos. Éppen ezért a NUTRIKID® program idei pályázata során a gyerekek feladata az volt, hogy társadalmi célú hirdetést készítsenek az egészséges táplálkozás fontosságáról, melyben felhívják osztálytársaik, barátaik figyelmét a kiegyensúlyozott, egészséges étrend fontosságára.

Nutrikid_03

A több száz beérkezett pályamunka közül a szakmai zsűri döntése alapján a Montágh Imre Általános Iskola, Óvoda és Készségfejlesztő Speciális Szakiskola másodikos osztálya nyerte meg a NUTRIKID® különdíjat. Az iskolások így Kárai Dávid gasztroblogerrel, azaz ÍzHuszárral vehettek részt egy jó hangulatú főzésen, ahol közösen készítettek el egy 3 fogásból álló ételsort a kiegyensúlyozott táplálkozás alapjainak megfelelően. A program kiemelten fontosnak tartja, hogy a gyermekeket idejekorán bevonják a konyhai előkészületekbe, hiszen kutatások igazolják, hogy így nyitottabbak a zöldségekkel, tejtermékekkel és főzelékfélékkel szemben, illetve később kevésbé lesznek válogatósak.

Nő a növényi alapú termékek népszerűsége, különösen a fiatalok körében 

2022.05.17.| Nő a növényi alapú termékek népszerűsége, különösen a fiatalok körében  bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A Danone Magyarország Kft.  idén is elkészítette azt a reprezentatív kutatását, melynek célja, hogy feltérképezze, mennyire ismert és követett a flexitáriánus étrend a magyar fogyasztók körében, mennyien és miért fogyasztanak növényi alapú élelmiszereket, mennyire veszik figyelembe [...]

Háromból egy fogyasztó már figyelembe veszi a vásárolt élelmiszer környezetre gyakorolt hatását is

2022.04.22.| Háromból egy fogyasztó már figyelembe veszi a vásárolt élelmiszer környezetre gyakorolt hatását is bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A magyar fogyasztók harmada már figyelembe veszi a vásárolt élelmiszer környezetre gyakorolt hatását is A 18 és 34 év közötti magyar fogyasztók vannak leginkább tisztában a fenntartható táplálkozás fogalmaival A Föld napja alkalmából a [...]